(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول :کلیات پژوهش
مقدمه
1-3-1 هدف اصلی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..5
1-3-2 اهداف فرعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………5
1-9-1 قلمرو زمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………12
1-9-2 قلمرو مکانی …………………………………………………………………………………………………………………………………..12
1-9-3 قلمرو موضوعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….12
فصل دوم :مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه
2-1-1- انواع عدالت سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………….18
2-1-1-1 عدالت توزیعی…………………………………………………………………………………………………………………………18
2-1-1-2 عدالت رویه ای………………………………………………………………………………………………………………………..19
2-1-1-3- عدالت مراوده ای…………………………………………………………………………………………………………………….21
2-1-1-4- عدالت اطلاعاتی……………………………………………………………………………………………………………………..22
2-1-1-5- عدالت احساسی……………………………………………………………………………………………………………………..22
2-1-1-6- عدالت مشاهده ای………………………………………………………………………………………………………………….22
2-1-1-7- عدالت زبانشناختی…………………………………………………………………………………………………………………22
2-1-2 ساختار سازمان عدالت گرا……………………………………………………………………………………………………………….24
2-1-2-1 محیط و تأثیر آن بر رفتارهای عادلانه…………………………………………………………………………………………..25
2-1-2-2 مدیریت استبدادی …………………………………………………………………………………………………………………26
2-1-2-3 فناوری و عدالت سازمانی………………………………………………………………………………………………………..27
2-1-2-4 اندازه سازمان و امكان اجرای عدالت در آن………………………………………………………………………………….28
2-1-2-5 ساخت قدرت و كنترل، و عدالت سازمانی……………………………………………………………………………………29
2-1-2-6- فرهنگ و زبان……………………………………………………………………………………………………………………..30
2-2-1 دیدگاههای نظری تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………..32
2-2-1-1- مدل می یر و آلن…………………………………………………………………………………………………………………32
2-2-1-2- مدل مایر و شورمن………………………………………………………………………………………………………………33
2-2-1-3-مدل جاروس و همکاران………………………………………………………………………………………………………..34
2-2-2- دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………………………………….35
2-3-1- ابعاد رفتار شهروندی…………………………………………………………………………………………………………………..40
2-3-2- ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی ……………………………………………………………………………………………….44
2-3-3- عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………….45
2-3-4- مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی …………………………………………………………………………………………51
2-3-4-1- اعتماد ……………………………………………………………………………………………………………………………..51
2-3-4-2- مشروعیت …………………………………………………………………………………………………………………………52
2-3-4-3- تقابل ……………………………………………………………………………………………………………………………….52
2-3-4-4- عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………..52
2-3-5- رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ………………………………………………………………………………54
2-3-1 پژوهش های انجام شده در داخل کشور …………………………………………………………………………………………..56
2-3-2 پژوهش های انجام شده در خارج کشور ………………………………………………………………………………………….58
فصل سوم : روش اجرایی تحقیق
مقدمه
3-2-1 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………….65
3-2-2- حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………………………………65
3-2-3- روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………….66
3-2-4- تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………………….66
3-4-1 ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………..66
3-4-2 پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………….67
3-4-3 نحوه توزیع پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………..68
3-4-1 روایی یا اعتبار پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………68
3-4-2 پایائی یا اعتماد پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………..68
3-5-1 روش های آماری مورد استفاده در پژوهش …………………………………………………………………………………….70
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
4-1-1 جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………………………..73
4-1-2 سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………………………….74
4-1-3 سابقه کار پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………………………..74
4-1-4 میزان تحصیلات پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………………..75
4-1-5 وضعیت استخدام پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………………….76
4-2-1 نرمال بودن …………………………………………………………………………………………………………………………….77
4-3-1-مدلیابی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………………………….78
4-3-2-مدل اندازه گیری یا تحلیل عاملی تاییدی………………………………………………………………………………………..79
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه
5-2-1 پیشنهاد مبتنی بر یافته های تحقیق………………………………………………………………………………………………….92
5-2-2 پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………..94
5-2-3 پیشنهادها برای تحقیقات آتی……………………………………………………………………………………………………….94
5-2-4-مشکلات محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………….95
فهرست منابع و مآخذ:
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………..97
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………98
پیوست…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..99
چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………100
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 3-1 سؤالات تخصصی………………………………………………………………………………………………………………………..
جدول 3-2 پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………….
جدول 4-1 آمار توصیفی – جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………………
جدول 4-2 آمار توصیفی – سن پاسخ دهندگان……………………………………………………………………………………………….
جدول 4-3 آمار توصیفی – سابقه کار پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………….
جدول 4-4 آمار توصیفی – میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………
جدول 4-5 آمار توصیفی – وضعیت استخدام پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………….
جدول 4-6 توصیف آماری متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………
جدول 4-7 نرمال بودن ………………………………………………………………………………………………………………………………..
جدول 4-8 نتایج مدل اندازه گیری پژوهش……………………………………………………………………………………………………..
جدول 4-9 خلاصه نتایج شاخص ها…………………………………………………………………………………………………………….
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 2-1 مسیرهای تعاملی سازمان و محیط ………………………………………………………………………………………………….
نمودار 4-1 آمار توصیفی – جنسیت پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………….
نمودار 4-2 آمار توصیفی – سن پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………………..
نمودار 4-3 آمار توصیفی – سابقه کار پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………..
نمودار 4-4 آمار توصیفی – میزان تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………
نمودار 4-5 آمار توصیفی – وضعیت استخدام پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1-1 مدل تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………….
شکل 2-1 حیطه های رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………………
شکل 2-2 مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………….
شکل 2-3 – مدل نیهوف و مورمن ………………………………………………………………………………………………………………..
شکل 2-4 – مدل ارگان ……………………………………………………………………………………………………………………………..
شکل 2-5 مدل پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….
شکل 4-1 بارهای عاملی مدل اندازه گیری برازش یافته………………………………………………………………………………………
شکل 4-2 مقادیر t برای بررسی معنی داری بارهای عاملی مدل اندازه گیری برازش یافته…………………………………………
شکل 4-3 مقادیر استاندارد برای بررسی معنی داری ضرایب مسیر برآورد شده در مدل مسیر…………………………………….
شکل 4-4 مقادیر t-value برای بررسی معنی داری ضرایب مسیر برآورد شده در مدل مسیر……………………………………
در دنیای پُر چالش کنونی، سازمانها به منظور رقابت در صحنه جهانی، ارضای نیازها و انتظارات مشتریان و سازگاری با ماهیت در حال تغییر شغل، در تلاشند تا کارکنانی را به کار گیرند که فراتر از وظیفه و نقش تعیین شده در شرح شغلشان عمل کنند زیرا اعتقاد بر این است که این رفتارهای فراتر از نقش در ارزشیابی عملکرد انعکاس مییابد، مشارکت کارکنان در برنامهها را تحت تاثیر قرارخواهد دا د و می تواند عاملی موثر بر تعهد شغلی و عزت نفس باشد.این تلاش های فراتر از حد انتظار، داوطلبانه، سودمند و مفید، تحت عنوان رفتارهای افزون بر نقش یا رفتارهای شهروندی سازمانی یاد می شود. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، تحولی در حوزه رفتار سازمانی ایجاد نموده است. این مفهوم مسلماً باعث شده است که سازمانها نوآور، منعطف، بهرهور و در برابر بقایشان مسئول باشند. حال بروز چنین رفتاری چگونه امکان پذیر است؟ (ابیلی، 1387)
عدالت سازمانی عاملی است که در بروز چنین رفتاری بسیار نقش به سزایی ایفا می کند.عدالت سازمانی عبارت است از این که با چه شیوهای با کارکنان رفتار شود که احساس کنند به صورت عادلانه با آنها رفتار شده است که شامل ادراك منصفانه بودن پرداخت ها و برابر در رویه های سازمانی و عادلانه بودن رفتار های بین شخصی و کافی بودن اطلاعات و منابع در سازمان می باشد. به اعتقاد گرین برگ درك عدالت در سازمان یک اصل و الزام اساسی برای اثربخشی و كاركرد موثر سازمانها و همچنین رضایت شغلی افراد سازمان است. (دانایی فرد، 1387)
رفتارهای فراتر از وظیفه و فرانقشی براساس ادراك از واقعیت شكل میگیرد نه خود واقعیت .در این راستا، چنانچه ادراك افراد از واقعیت بر مبنای انصاف و عدالت باشد و احساس کنند در سازمان هیچ تبعیضی وجود ندارد و عدالت به طورکامل اجرا می شود در كاركنان موجب ایجاد یک تعهد شغلی میگردد درواقع تعهد شغلی رفتارهای افراد را تحت تأثیر قرار میدهد و تعهد بیانگر احساس هویت و وابستگی فرد به شغل و سازمان است وقتی که فرد احساس تعهد شغلی می کند رفتارهای فرانقشی یا درواقع همان رفتارهای شهروندی سازمانی بروز پیدا خواهد كرد که این امر درنهایت به بهرهوری سازمان و عملکرد مناسب آن منجر می شود. لذا دراین تحقیق تعهد شغلی به عنوان نقش تعدیلگر قرار گرفته است که ازاین طریق رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروند سازمانی مورد بررسی گردد. (حسین زاده، 1390)
تعداد صفحه : 115
قیمت :14700 تومان
14,700 تومانافزودن به سبد خرید